Social Icons

Percutian singkat ke Cherating



Salam all....
entry ni agak basi.. tapi nak juga share kat sini..

Alhamdulillah, 25 - 27 Mac lepas, kami berpeluang bercuti ke Cherating..

Percutian yang aku kene buat sebab, tak dapat tunaikan janji dengan anak2 nak bawa mereka ke Langkawi..

bukan apa, tiket flight mahal sangat masa LIMA aritu. plus yang lain2 pon mahal.. hotel, kereta sewa.. so, rasanya tak berbaloi la bawa mereka ke sana masa aku bertugas ke LIMA 17 aritu.. 

Maka, ke Cherating la kita.. 

Hari pertama.. sampai pon dah petang.. rehat kejap, then mandi laut.. dan dah puas mandi laut, kita berendam dalam kolam pulak..

oh, hari tu, kami menginap di Holiday Villa.. ok la.. facilities best. bilik tepi swimming pool. cuma sempit sikit.. overall, alhamdulillah.. selesa.. 

muka happy dapat mandi laut

Fitri kalau dapat ke luar, memang aktif.. macam2 benda dia nak buat



yang ni pulak puteri bongsu kesayangan.. takut nak masuk laut.. main pasir je la..

BFF mama ni... 

tak lupa buat Mr Hubby.. malu2 miau.. hehehhehe


malam , pergi makan kat satu kedai tu.. xingat dah nama dia.. seafood banyak.. tapi kami makan biasa2 je.. tapi dekat RM50.. fuh.. gini yerk harga cherating..

HARI KEDUA



Cerita dalam caption la yerk.. 
lepas breakfast, pergi main pantai dulu

Lepas tu, kami bersiap2 ke Zoo Kemaman..

Ok la Zoo tu.. kecil je.. tapi pelbagai juga haiwan dia ada..
Antaranya, Orang utan, Harimau, gajah, ular, buaya, pelbagai jenis burung, dan sebagainya..



naik ''keretapi'' :)

Orang utan..

Burung hantu



Balik dari zoo Kemaman, singgah pantai... di area Kg Budaya..

sakan budak2 ni main air.. kat sini, air dia tak berombak sangat.. tak macam di hotel.. ombak kuat sangat.. bahaya..



Seronok budak2 ni.. Mandi manda ...


Farha macam biasa.. kutip cengkerang je lah.. xnak masukk air...

Hehehheheh.. 

Puas main pantai, jom makan aiskrim

Suka sangat tu kalau dapat aiskrim...



Balik dari pantai, kami malas dah nak keluar.. beli burget siap2 kat tepi pantai tu lepas budak2 ni makan aiskim..

Malam tu, layan cerita TV3.. mentor tak silap.. budak2 ni minat Usop.. :)


HARI KE 3

lepas breakfast, again main tepi pantai..

Relaks.. pastu berendam dalam pool pulak.. aku ni, satu keping gambar kat pool langsung tak amik.. kat hubby mungkin ada.. :0

hari ke tiga dah.. final day.. .. relaks2.. 


Curi Boyfrind mama.. amboi...
Siap2 berkemas, check out.. kami ke Bandar kemaman semula..

saja cari keropok.. makan tengahhari..

rasa sata .otak2...

Sedap.. nyummy...
Dan.. lepas tu terus balik..

saja ikut jalan dalam dari temerloh ke Bentong.. Tengok kampung orang..

plus cari durian yang murah..

Tapi HAMPA.. tak de yang murah pon..

punya lah jauh.. dari temerloh.. jumpa durian dah di bentong.. :(

beli juga la sebiji nak lepas kempunan.. RM13 sekilo.. Durian Kampung je pon..

Tak de pulak gambar durian tu.. 

Sempat singgah solat Jamak Maghrib Isyak di RNR Genting sempah. makan malam siap2..

Sampai rumah pon dah pkl 10 lebih.. anak2 pon dah tertidur dalam kereta... elok lah..

esok nya kene sekolah dah sayang.. 

Itulah kisah percutian singkat kami..

yang penting, anak2 happy.. kami suami isteri pon happy..

SriFairus
Order dan Pertanyaan
~ Sri Widias Tuti
~ ID 836723 / 3f Richgold
~ whatsapp / sms 019 333 7371
~ page : http://www.facebook.com/sri e-shoppe


2 comments:



  1. شركة ركن الامثل 0502644550 لخدمات التنظيف ومكافحة الحشرات ورش المبيدات وقسم خاص لتسليك المجارى وكشف تسربات المياه بالمنطقه الشرقيه
    تسعى لخدمتك وتهدف لراحتك نقدم افضل عمليات التنظيف بأجود الخامات والأجهزه اتصل بنا وتمتع بأفضل
    منظر مبهر من نظافة متكاملة نحن افضل شركة نظافة نؤكد التميز ونحترف الآداء شركة ركن الامثل كافضل شركة تنظيف
    نقدم لكم خدماتنا متكاملة ومستواها عالي الجودة إذا أردت أن يكون مقرك متميزاً ويلاحظه زائريك وعملائك اتصل بنا
    وتجد كل تحتاجه من خدمات نحن ندرب طاقمنا على أصول المهنة وكيفية استخدام المعدات والمواد ونعمل بجد واجتهاد لنضمن لك خدمة راقية.


    شركة تسليك مجارى بالخبر
    شركة تسليك مجارى بالقطيف
    شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف مجالس وكنب بالدمام
    شركة تسليك مجارى بالدمام
    شركة مكافحة حشرات بالخبر
    شركة كشف تسربات المياه بالخبر
    شركة كشف تسربات المياه بسيهات وراس تنورة
    شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام

    ReplyDelete