Social Icons

Ada apa dalam set allergy,resdung, eczema, athma shaklee...

Entry ni ditujukan khas untuk kawan-kawan yang ada Allergy/Resdung/Eczema/Athma..

Vitamin C
Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi  dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susuibu untuk anak yang sedang menyusu. Dan bagi anda yg menghadapi luka, kesannya luka juga cepat sembuh. satu lg kesannya kulit makin bersih, cerah & cantik kerana Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik. Individu yang mengalami allergy/resdung/eczema/athma memerlukan lebih Vitamin C untuk meningkatkan immune sistem supaya lebih tahan kepada allergen (yang menyebabkan sakit)

B Complex
Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu anda berfikiran positif sentiasa(mood baik..). Pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan anda. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah anda yang cantik berseri dan tidak kusam.

Alfalfa
a.“Bapa Segala Makanan”, Alfalfa adalah makanan yang lengkap – makanan tambahan yang ideal untuk kesihatan dan tenaga.

b.Alfalfa mempunyai kandungan klorofil yang tinggi, bertindak sebagai pembersih tubuh yang asli, pelawan infleksi dan alat penyahbau yang asli.

c.Alfalfa adalah julap yang baik dan diuretik yang asli, digunakan untuk merawat infleksi urinari, buah pinggang dan pundi kencing dan kerosakan kelenjar prostat.

d.Alfalfa ialah terapeutik untuk artritis dan pengekalan air. Tabib-tabib Cina di kurun ke-6 menggunakan Alfalfa untuk merawat batu karang dan untuk melegakan pengekalan cecair dan bengkak.

e.Alfalfa adalah juga tonik perangsang untuk ketidakhadaman, kurang darah, kurang selera makan dan pengasimilasi nutrien yang kurang baik.

f.Alfalfa ialah pembuka selera makan yang ulung di mana didapati ia boleh merendahkan paras kolestrol dan memperbaiki kesihatan dan kecergasan.

g.Alfalfa mengalkalikan dan menyahtoksikkan tubuh terutama hati. Menggalakkan fungsi kelenjar pituitari dan mengandungi agen anti-kulat.

h.Alfalfa digunakan untuk merawat sakit kuning dan untuk menggalakkan pembekuan darah.

i.Alfalfa membantu merangsang laktasi untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi.

Sumber Rujukan:

http://www.21stcentury.com.my/bm/alfafa_powder.asp
http://cpintrass.com/blog/produk/kebaikan-dan-khasiat-alfalfa/.html
http://pkukmweb.ukm.my/~ahmad/tugasan/s3_99/kamalam.htm

So kawan, jgn takut2 nak try set G nie sbb suplemen shaklee ni bukan ubat dan insyaAllah tidak ada kesan sampingan. Banyak dah orang lain telah merasakan kebaikannya, kenapa tidak kita.. kesihatan adalah perkara yg paling utama.. InsyaAllah di lain entry saya akan tuliskan testimoni dari suami saya sendiri yang juga mengalami resdung yang sangat teruk. (seminggu 2-3 kali akan selsema yg buat dia sakit kepala n perlu tidur..-asyik tido jer.. as wife mmg ler agak bengang..sampai dah tak leh nk faham... hehe ). Syukur sangat sebab masalah tu dah pon berlalu dan dia sendiri sekarang dah amalkan suplemen ni tanpa dipaksa..

Tapi bila mkn suplemen ni perkara yang paling utama adalah:
-istiqamah
-amalkan minum air yang banyak(3 liter)
-paling utama, jgn lupa berdoa semoga penyakit kita disembuhkn.. Allah suka kepada hambaNya yg meminta..

Apa2 hal boleh tanya kat saya direct pon tak pe yerk..

Salam sayang.
srifairus

1 comment: